Gästinfo

OBS! För slopetabeller se längst ned på sidan och aktuell banstatus på sidan banstatus.

Greenfee 2024

Greenfee anpassas efter banans status.

Observera att en reducerad greenfee inte kan kombineras med rabatter. Alla rabatter räknas alltid från ordinarie greenfee.

SeniorJunior
Greenfee 600 kr200 kr
Greenfee nio hål (ej lördagar) 340 kr100 kr
Korthålsbana (ingår i greenfeeavgiften) 50 kr25 kr
Footgolf 50 kr25 kr

Bokning

• Bokning av speltid görs via Golf.se, MG-boknigsapp eller receptionen.
  • Vid bokning skall Golf-ID uppges på samtliga spelare i bollen.
  • När det är mycket bokningar på banan kan vi sätta ihop fyrbollar för att frigöra starttider.
  • Spel med okända medspelare förekommer.
  • Greenfee gäller per dag, andra ronden bokas när den första är färdigspelad.
  • Man kan max ha tre samtidiga bokningar per person.
  • Bokning av starttid sker tidigast 30 dagar i förväg.
  • Bokning tidigare än 30 dagar i förväg debiteras ytterligare 50kr/person utöver den aktuella greenfeen. Avgiften återbetalas ej vid avbokning.

Hund

• Hundar är varmt välkomna på banan under den förutsättning att de är kopplade.

Ankomstregistrering

• Ankomstregistrering ska ske på samtliga spelare i bollen senast 10 minuter innan starttid, i receptionen eller via din bokningsapp.

Avbokning

• Avbokning sker via Golf.se, MG-boknigsapp eller receptionen.
  • Avbokning ska ske senast två timmar innan starttid, annars så debiteras no show, det vill säga full greenfee.
  • Vid avbokning senare än två timmar innan starttid gäller no showavgiften, den som genomförde bokningen är ansvarig.
  • En gruppbokning (mer än fyra personer) ska avbokas senast 5 dagar innan starttid, annars debiteras en avgift på 100kr per avbokad person. Vid avbokning senare än två timmar innan starttid gäller no showavgiften, den som genomförde bokningen är ansvarig.

Gästspel

• Under perioden juni-september mellan klockan 06-16 så får endast en person med över 36 i handikapp gå i varje starttid, detta för att speltempot ska flyta på. Efter klockan 16 och under övriga delar av säsongen finns dock ingen begränsning.

Tävling

• Avanmälan sker innan anmälningstiden är stängd, annars betalas startavgiften.
  • När anmälningstiden löpt ut går det inte att anmäla sig, man ställs på reservlista.

Greenfeesamarbeten 2024

Hos oss gäller följande greenfeesamarbeten:

• Fullvärdiga medlemmar från klubbar ingående i Bohuslän Dals Golfdistriktsförbund erhåller rabatt enligt överenskommelse i distriktet.

Fullvärdiga medlemmar från dessa klubbar betalar 300 kr i greenfee vid spel på Forsbacka Golfklubb.

• Arvika
  • Billeruds GK
  • Karlstad GK
  • Årjängs GK
  • Sälenfjällens GK

BDGF

Alternativ A

Vardagar under lågsäsong: måndag-torsdag 1/1 – 31/5 och 1/9– 31/12 betalar fullvärdiga medlemmar en greenfee på 350 kr.

På Brastad GK är greenfee 200 kr
På Norrbacka Golf Fjällbacka är greenfee 270 kr.

Allmags GK
Brastad GK
NorraBackaGolf Fjällbacka
Dagsholm GK
Orust GK
Dynekilen GK
Skaftö GK
Fjällbacka GK
Sotenäs GK
Forsbacka GK
Stenungsunds GK
Lyckorna GK
Strömstads GK
Holma Stångenäs GK
Tjörns GK
Melleruds GK
Torreby GK
Mjölkeröd GK
Uddevalla GK

Rabatten gäller för och hos de klubbar som anslutit sig till alternativ A.

Alternativ B

Vardagar under högsäsong: måndag-torsdag 1/6 – 31/8, efter kl 14:00
Alla helger (fredag-söndag) efter kl:14.00
Alla röda dagar efter kl:14.00

Under dessa perioder spelar fullvärdiga medlemmar med en rabatt om 100 kr på ordinarie greenfee.
Rabatt på Brastad GK och Norrbacka Golf Fjällbacka 50 kr.

Allmags GK
Melleruds GK
Brastad GK
NorraBackaGolf Fjällbacka
Dagsholm GK
Dynekilen GK
Forsbacka GK
Strömstads GK
Lyckorna GK
Uddevalla GK

Rabatten gäller endast för och hos de klubbar som har anslutit sig till alternativ B.

Observera:

Rabatten gäller inom distriktet fullt betalande, fullvärdiga medlemmar, inte någon typ av vardags-eller greenfeemedlem

Övrigt:

Forsbacka GK ingår i Golfa Runt Vänern.

Forsbacka GK är en av banorna i Viasat Golf-samarbetet. Vi lämnar 40% rabatt på ordinarie greenfee mot uppvisande av ViasatGolf appen.

Välkommen!